15 Φεβ 2009

Σπουδές...για πάντα...

Ξεκινάς με το δημοτικό...(ναι οκ,το νηπιαγωγείο το βγάλαμε απ' το παιχνίδι)...εκεί μαθαίνεις τα πρώτα σου γράμματα, σχηματίζεις λεξούλες, σιγά σιγά μικρές φράσεις κ.ο.κ. Και φτάνεις σε μια τάξη όπου για πρώτη φορά ακούς τη λέξη "διαγώνισμα" ...ωωω...σοκ και δέος...και ξεκινάει το άγχος - όσο μπορείς να έχεις τότε - πάντως όπως και να'χει εισάγεται η λέξη διαγώνισμα,εξέταση ή όπως αλλιώς θέλετε στο λεξιλόγιό σου και με τα χρόνια συνυφαίνεται και με τη λέξη σχολείο, διάβασμα, σπουδές.

Φτάνουμε στο γυμνάσιο, όπου για πρώτη φορά, όχι απλά υπάρχει η λέξη "εξέταση" αλλά υπάρχουν και προϋποθέσεις έτσι ώστε η εξέταση αυτή να είναι επιτυχής. Οπότε σιγά σιγά μαθαίνεις και τι σημαίνει ο όρος "βάση". Κάτι που πρέπει να το ξεπεράσεις για να προχωρήσεις στο επόμενο επίπεδο (στην επόμενη τάξη κοινώς) και που αν δεν το ξεπεράσεις επαναλαμβάνεις την τάξη... εκεί αρχίζει να μεγαλώνει το άγχος, αρχίζουν οι γονείς να σε προτρέπουν να διαβάσεις κ.ο.κ.

Αφού λοιπόν περάσαμε και όλες τις εξετάσεις του γυμνασίου πάμε στο λύκειο... εδώ ο όρος εξετάσεις σημαίνει σχεδόν το ίδιο πράγμα, μόνο που...εδώ με βάση το ελληνικό σύστημα τέλος πάντων κρίνεται η ζωή σου. Εδώ ξέρεις οτι αν μια απο τις δέκα μέρες της περιόδου των εξετάσεων τύχει τέλος πάντων να μην είσαι καλά, θα φανεί - αξιολογικά πάντα - οτι δεν είσαι άξιος να μπεις σε μια Α σχολή, όμως πρέπει να μπεις σε μια Β. Εδώ αρχίζει η μαμά να περιμένει το παιδάκι της να περάσει στη νομική ή την ιατρική (γιατί ως γνωστόν τα υπόλοιπα είναι κατώτερα επαγγέλματα), αρχίζει ο μπαμπάς να απαιτεί πια να είσαι όλη μέρα πάνω στο βιβλίο, αρχίζουν τα φροντιστήρια να προσπαθούν να σου δείξουν τα πλεονεκτήματα του να διαβάζεις με επιχειρήματα του στυλ "αν δε διαβάσεις τώρα δε θα περάσεις πουθενά - δε θα βρεις δουλειά - θα πεθάνεις στην ψάθα". Μετά απ όλα αυτά αρχίζεις και εσύ - που δεν έχεις καταλάβει ακόμη τι γίνεται και τι θέλεις - να πιστεύεις πως για να το λένε οι μεγαλύτεροι γύρω σου, ε, είναι σημαντικό να μπεις σε ένα πανεπιστήμιο. Και πες οτι τελικά τα καταφέρνεις...

...Ενώ έχεις διαπιστώσει πως οτιδήποτε έχεις διαβάσει ως τώρα στο σχολείο το έκανες μόνο και μόνο για να μπεις σε μια σχολή και δεν σου πρόσφερε κάτι πιο ουσιαστικό, πατάς το πόδι σου στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο...
Μέσα εκεί βρίσκεις δύο ειδών ανθρώπους. Τους καθηγητές οι οποίοι προσπαθούν όσο μπορούν και πολλές φορές κάτω απο αντίξοες συνθήκες να σε κάνουν καλό επαγγελματία και να σου μεταδόσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους. Αυτούς που όσα πτυχία κι αν έχουν όσες σπουδές και αν έχουν κάνει προσπαθούν έτσι ώστε να σε φέρουν κοντά τους και να πάρεις κάτι τέλος πάντων απο το μάθημά τους που θα σε βοηθήσει στην πορεία σου.
Και έχουμε και το δεύτερο είδος ανθρώπων. Τους καθηγητές με τις φοβερές σπουδές, το τρομερό ερευνητικό έργο, το αμείωτο τουπέ και τη μηδενική μεταδοτικότητα, που συνήθως είναι και απόμακροι γιατί "ποιός είσαι εσύ που μου απευθύνεις το λόγο και με ρωτάς τι έκανες λάθος στην εξέταση και κόπηκες??". Ρε παιδιά, δε λέω, καλές οι σπουδές, καλή η έρευνα αλλά δεν σημαίνει οτι επειδή έχεις 300 πτυχία κάνεις και για καθηγητής. Αυτοί λοιπόν είναι οι καθηγητές που κάνουν το χειρότερο - ποιοτικά - μάθημα, φυσικά και δεν τους ενδιαφέρει αν εσύ κατάλαβες ή όχι το αντικείμενο του μαθήματος, φυσικά και δεν τους ενδιαφέρει αν πέτυχαν το σκοπό τους, αφού τα χρήματα τα έχουν εξασφαλισμένα.
Όταν λοιπόν πετύχεις στην πορεία σου κάποιους τέτοιους ανθρώπους, σταματά να σε βοηθά κάθε ένας παράγοντας που σε βοηθούσε σε κάθε άλλη περίοδο της ζωής σου στις εξετάσεις. Οπότε προσεύχεσαι να περάσεις τελικά το μάθημα για να πάρεις τελικά το πτυχίο και να μη μείνεις μια ζωή φοιτητής, αλλά να μπορέσεις να απολαύσεις τα 700 ευρώ/μήνα που θα σου εξασφαλίσει το πτυχίο σου.

Συνήθεις πρακτικές των εν λόγω καθηγητών:

1) Κόβω τους πάντες εκτός απ όσους πηγαίνουν απο πίσω μου.
2) Παίρνω τις κόλλες με τα γραπτά στο γραφείο, τις τοποθετώ μπροστά στον ανεμιστήρα, ανοίγω τον ανεμιστήρα και όσες μείνουν στο γραφείο και δεν πέσουν στο έδαφος πέρασαν.
3) Βαθμολογώ στην τύχη.
4) Περνούν όσοι έχουν γράψει τα περισσότερα - ποσοτικά - κι ας είναι άσχετα με τα θέματα γιατί τα παιδιά έχουν σφαιρική γνώση.
5) Κόβω όλους τους φοιτητές οι οποίοι για οποιονδήποτε λόγο είχαν στο παρελθόν κάποια αντιπαράθεση μαζί μου - και ας είχαν δίκιο.
6) Τους κόβω όλους γιατί δεν ξύπνησα καλά σήμερα, γκρίνιαζε και η γυναίκα μου το βράδυ και άστα να παν.
7) Κόβω όλες τις κοπέλες που δεν καταδέχτηκαν να βγούμε για ένα ποτό βρε αδερφέ μετά το μάθημα.

Σε όλους αυτούς λοιπόν, και επειδή τους έχω άχτι, έχω να πω οτι τα πτυχία σε κάνουν εξειδικευμένο άτομο, όχι απαραίτητα καλλιεργημένο άτομο (πρώτον), και δεύτερον, όταν ήσασταν εσείς οι ίδιοι φοιτητές δηλαδή δε βρίζατε ποτέ κάποιον που επανειλημένα σας έκοβε? Δεν τον είχατε άχτι? Δεν αντιμετωπίσατε ποτέ ποτέ κάποια απο τις παραπάνω καταστάσεις όσο σπουδάζατε? Και αν ναι, τι σκεφτήκατε...? Να τις επαναλάβετε και εσείς όταν κάποια στιγμή καταφέρετε να μπείτε στο αμφιθέατρο ως καθηγητές...?

3 σχόλια:

tegeatis 15/2/09, 5:04 μ.μ.  

Με ποιον τα έχεις βάλει?? Ποιον είχες στον τοίχο στόχο για βελάκια όταν έγραφες αυτό το άρθρο?

"α πτυχία σε κάνουν εξειδικευμένο άτομο, όχι απαραίτητα καλλιεργημένο άτομο"
ΜΕΓΑΛΗ ΣΟΦΙΑ

διαφωνίες:
1)στο λύκειο δεν σε ενδιαφέρουν τα διαγωνίσματα όπως στο γυμνάσιο, τα έχεις χεσμένα και διαβάζεις μόνο για το φροντιστήριο. Και στα φροντιστήρια δεν μας έριξε ούτε το κράτος, ούτε το σύστημα, ούτε κανείς άλλος πέραν από την αλαζονεία και η ζήλια του Έλληνα που λέει ότι αφού ο τάδε στέλνει τα παιδιά του φροντιστήριο, θα πρέπει και τα δικά μου να πάνε, και εκεί που πριν μερικά χρόνια πήγαιναν 5 φλωράκια στα φροντιστήρια, τώρα πάνε το 99,9% των μαθητών και ξεκινάνε και από το δημοτικό κιόλας- ΕΛΕΟΣ... όσο δεν πήγαιναν τα παιδιά φροντιστήριο, το σχολείο δούλευε μια χαρά, όταν ξεκίνησαν όλοι να πηγαίνουν φροντιστήριο και να αδιαφορούν για το σχολείο, αδιαφόρησαν και οι καθηγητές για την εκπαίδευση στο σχολείο.

2)Υπάρχουν καθηγητές που όντως είναι τρελαμένοι και κόβουν χωρίς λόγο και αιτία. Αλλά πρέπει να σέβεσαι και κάποια πράγματα, δεν μπορεί να σε πιάνει με σκονάκια και να του ξεκινάς πόλεμο... Αν γράψεις για 9 και σε κόψει τότε έχει κάτι προσωπικό μαζί σου, αν νομίζεις ότι έχεις γράψει με το ζόρι για 5 και σε κόψει τότε δεν νομίζω ότι φταίει μόνο ο καθηγητής...

3) Πες μου ότι έχετε στο UOP κοπέλες-μοντέλα που λιγουρεύονται οι καθηγητές και τάζουν βαθμούς για σεξ και εγκαταλείπω τώρα το ΕΜΠ!!

tegeatis 15/2/09, 5:12 μ.μ.  

ααα και ένα 4)
Η Πετρούλα με τις πολυετείς της σπουδές στην φυσική σε Ελλάδα και εξωτερικό και την ειδίκευση της στην μετεωρολογία παίρνει 4000 ευρώ το μήνα, εσύ ρε "ηλίθιε" klix (και εγώ και όλοι μας) γιατί να θέλουμε πάνω από 700 ευρώ με μόνο 4-5 χρόνια σπουδών?? Για να προσγειωθούμε λίγο...

klix 16/2/09, 4:41 π.μ.  

1) Δε διαφωνώ καθόλου ως προς τις κοινωνικές συνθήκες που δημιουργούν την "ανάγκη" για φροντιστήρια.
2) Το post αυτό στοχεύει ΜΟΝΟ στους τρελαμένους που κόβουν χωρίς αιτία.Γιατί για να μη γελιόμαστε έστω 1-2 απ αυτούς υπάρχουν σε κάθε ελληνικό πανεπιστήμιο. Απο κει και πέρα δεν αναφέρεται σε θέματα που έχουν να κάνουν με σκονάκια κλπ που φυσικά ο καθηγητής έχει κάθε δικαίωμα να σε κόψει εκεί.
3) Δεν αναφέρομαι μόνο σε μια συγκεκριμένη σχολή στο post...είναι γενικότερο το θέμα :P
4) Και μόνο που βλέπει κάποιος το μίνι της Πετρούλας νομίζω οτι δεν έχει την πολυτέλεια να αμφισβητήσει την ποιότητα των σπουδών της... :P

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP